Blog

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

ŚLUB HUMANISTYCZNY

Aby dobrze zrozumieć, czym jest ślub humanistyczny należy pospieszyć z wyjaśnieniem pochodzenia takiej nazwy. Otóż, dla niektórych osób niezmierne znaczenie mają humanistyczne systemy wartości, które opierają się na racjonalnym myśleniu. Teoria humanizmu wiąże się z optymizmem, ze szczęściem, godnością i swobodnym rozwojem człowieka. Humaniści wykluczają egoizm, a bardzo wysoko stawiają braterstwo i solidarność. Wiele osób mylnie wiąże ideę humanizmu z ateizmem. W tym przypadku zdecydowanie bardziej pasuje pojęcie ignostycyzmu, by zrozumieć, że teoria humanizmu właściwie nie podejmuje tematu istnienia, czy nieistnienia bogów.

Jak wygląda w takim razie ślub humanistyczny? Właściwie niełatwo jest to opisać ze względu, że każdy ślub humanistyczny jest inny, wyjątkowy na swój sposób. I to jest w nich piękne. Przy takich ceremoniach poszukuje się głębi i nieszablonowości, nie powiela się schematów. Z pewnością są bardziej spersonalizowane, budzą większe emocje. Ślub humanistyczny jest idealny dla par, które pragną czegoś więcej niż daje Urząd Stanu Cywilnego lub Kościół. Które marzą o ślubie w niecodziennych miejscach, takich jak wysokie góry, plaża, kino, las, park etc. Możliwości są właściwie nieograniczone. To, co ma największe znaczenie dla Pary Młodej, są własne słowa przysięgi, płynące prosto z serca. Mogą być napisane przez nich osobiście, lub może w tym pomóc celebrans.

CELEBRANS, CZYLI OSOBA, KTÓRA…

…prowadzi uroczystość zawarcia małżeństwa. Co ważne, humaniści, czy mistrzowie ceremonii, potrafią mówić w kilku językach i nie stanowi dla nich problemu poprowadzenie ceremonii przy parze mieszanej lub zagranicznej (albo przy zagranicznych gościach). Jak wspomniano wyżej, zazwyczaj pomagają w napisaniu wyjątkowej przysięgi, czy opracowaniu scenariusza ceremonii. Pomogą w stworzeniu atmosfery majestatycznej, lub przeciwnie, niesamowicie humorystycznej.

DLA KOGO?

Z pewnością dla par poszukujących nieszablonowości, dla których zawarcie małżeństwa jest czymś więcej niż powtórzeniem znanej wszystkim formułki. Dla par, które pragną, przykładowo, wziąć ślub w miejscu, gdzie się poznali, a nie jest to akceptowalne przez Księdza, czy Urząd Stanu Cywilnego. Ale również jest dla Par nieco szalonych, gdzie Panna Młoda chce włożyć kolorową sukienkę, a Pan Młody krótkie spodenki. Ślub humanistyczny można również zorganizować w taki sposób, by wyglądał jak tradycyjny ślub cywilny. To świetna opcja kiedy rodzina Pary Młodej nie godzi się na jakiekolwiek odstępstwa od tradycji. Wówczas taki ślub jest małą tajemnicą Pary Młodej. Wiele osób podchodzi sceptycznie do takiej formy zaślubin, jednak Ci, którzy mieli okazję uczestniczyć w ceremonii humanistycznej jednogłośnie potwierdzają, że jest o wiele bardziej podniosła i wyjątkowa niż zwykła ceremonia w Kościele, czy w USC.

Dobra wiadomość dla Par homoseksualnych, ponieważ śluby humanistyczne są jak najbardziej dla nich. Dla kogo jeszcze? Z pewnością dla Par niepowiązanych z żadną religią, a równocześnie pragnących czegoś więcej niż oferuje im Urząd Stanu Cywilnego.

OGRANICZENIA

Wydawać by się mogło, że nie ma żadnych przeciwwskazań przy ślubach humanistycznych. A jednak istnieje kilka zakazów. Najważniejsze z nich przedstawione są poniżej:

  • niemożliwe jest zawarcie małżeństwa przez osobę, która nie ma ukończonych lat osiemnastu (istnieje wyjątek pozwalający na ślub osobie, która ukończyła szesnaście lat, posiada zgodę opiekunów prawnych, a okoliczności potwierdzają zgodność małżeństwa z dobrem założenia rodziny),

  • niemożliwe jest zawarcie małżeństwa przez osobę ubezwłasnowolnioną całkowicie, dotkniętą chorobą psychiczną czy niedorozwojem umysłowym,

  • niemożliwe jest zawarcie małżeństwa przez krewnych, rodzeństwo, czy przez osoby pozostające obecnie w związku małżeńskim.

STATUS PRAWNY

Zawarcie ślubu humanistycznego nie ma konsekwencji prawnych. Osoby, które pragną zalegalizować swój związek, muszą udać się do Urzędu Stanu Cywilnego. Obecnie ślub ten traktowany jest jako ceremonia przejścia, stanowiąca wydarzenie społeczne i wspólnotowe. Jednakże mistrzowie ceremonii wydają akt ślubu humanistycznego. Wszystkim parom, które nie mogą zawrzeć ślubu cywilnego humaniści oferują również pomoc doświadczonego prawnika w przygotowaniu umowy partnerskiej w celu ułatwienia wspólnego życia. W niektórych krajach, takich jak Norwegia, USA, czy Szkocja śluby humanistyczne posiadają moc prawną.

Ktoś może zapytać: Dobrze, jest para, która zawarła ślub humanistyczny, ale co jeśli urodzi im się dziecko? Na to również jest rozwiązanie. Jeśli faktycznie istnieje małżeństwo humanistyczne, które z różnych powodów nie chce lub nie może tradycyjnie ochrzcić swojego dziecka, a mimo to pragnie uczcić moment pojawienia się nowego członka rodziny w ich życiu, niebywałym rozwiązaniem jest CEREMONIA POWITANIA.

Nazywana jest również ceremonią nadania imienia lub dedykacji. Na uroczystość składa się nadanie imienia (wraz z uzasadnieniem), wybór Życiowych Opiekunów, których zadaniem jest wspieranie rodziców w wychowaniu, a także przejęcie odpowiedzialności za opiekę nad dzieckiem w razie nieprzewidzianych okoliczności. Uroczystość jest bardziej podniosła i emocjonalna, jeśli rodzice zachowają w tajemnicy imię dziecka aż do ceremonii powitania. To coraz bardziej popularny akt na całym świecie.

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

PRZESĄDY ŚLUBNE – WIERZYĆ?

Przesądy ślubne zawsze były, są i będą. Jedni w nie głęboko wierzą, inni uważają za kompletne bzdury. Jakim typem jesteś Ty?

PIERŚCIONEK ZARĘCZYNOWY

  • powinien być wykonany ze złota lub platyny,

  • jeśli jest z kamieniem – powinien to być brylant, nigdy perły, które oznaczają łzy,

  • jeśli jest przekazywany z pokolenia na pokolenie – tylko pod warunkiem, że babcia  i mama były szczęśliwe w związku.

DATA IDEALNA

  • ślub powinno brać się w miesiącu z literką „r” w nazwie – ten przesąd jest już znany chyba wszystkim,

  • idealnym dniem jest sobota, nie należy brać ślubu w poniedziałek („od poniedziałku nie warto zaczynać”) czy piątek („w piątek zły początek”),

  • na składanie ślubnej przysięgi nie powinno się wybierać maja, listopada, 1 kwietnia (Prima Aprilis), a także okresu adwentu czy Wielkiego Postu.

ŚWIADKOWIE

  • świadkami powinni być kawaler i panna,

  • dwie kobiety w roli druhen wróżą pecha,

  • na świadków nie należy wybierać pary zakochanych (przesąd głosi, że para powinna stawać przed ołtarzem tylko raz – na własnym ślubie).

 PRZYGOTOWANIA DO ŚLUBU

  • bardzo popularny przesąd głoszący, że Panna Młoda w dniu ślubu powinna mieć na sobie: coś białego, coś nowego, coś starego, coś pożyczonego,

  • nie należy pokazywać przed ślubem sukni Panu Młodemu,

  • druhny, koleżanki, czy siostry nie powinny mierzyć sukni ślubnej Panny Młodej, gdyż grozi im to staropanieństwem,

  • w celu zapewnienia dostatku w małżeństwie, Panna Młoda powinna zaszyć w bieliźnie kryształek cukru oraz okruszek chleba, a do butów włożyć grosik,

  • Pan Młody z kolei, z tego samego powodu, powinien w kieszeni garnituru schować pieniądze,

  • na przynajmniej dzień przed ślubem buty Panny Młodej powinny stać na parapecie, aby mogło zgromadzić się w nich szczęście (ten zabieg zapewni również piękną pogodę w dniu ślubu!),

  • Panna Młoda nie powinna przeglądać się w pełnym ubiorze w lustrze,

  • bukiet ślubny – nie może składać się z róż, ponieważ mają kolce, a to wróży ból,

  • obrączki nie powinny być mierzone przez inne osoby, natomiast sami Nowożeńcy powinni jak najrzadziej je przymierzać,

  • jeśli Panna Moda rozpacza przed ślubem – później czekają ją tylko szczęśliwe dni, jeśli natomiast dużo się śmieje – może to zwiastować kłopoty.

DZIEŃ ŚLUBU

  • próg kościoła należy przekroczyć prawą nogą,

  • nasz ulubiony, przezabawny przesąd: w trakcie ślubu Panna Młoda  powinna nakryć brzegiem sukni but Pana Młodego – będzie on wówczas „pod pantoflem”,

  • gorący pocałunek tuż po zaślubinach ma zapewnić wierność małżonka,

  • niemałe znaczenie mają również świece przy ołtarzu – najlepiej jeśli mają jasny płomień, skierowany ku górze, jeśli zgasną – oznacza rozstanie,

  • pomylenie słów przysięgi przez Parę Młodą oznacza – uwaga – szczęście!

  • rodzice nowożeńców odpowiedzialni są za przywitanie ich chlebem i solą, a po toaście Para Młoda powinna rzucić za siebie puste kieliszki – im więcej potłuczonego szkła, tym lepiej,

  • standardowo, Pan Młody powinien przenieść Pannę Młodą przez próg,

  • pierwszy taniec należy do Pary Młodej (niestety, pomylenie kroków może oznaczać, że w życiu również nie będą szli równym krokiem).

Mówiąc szczerze, chyba niemożliwe jest spełnienie wszystkich powyższych nakazów. Mało tego, pewnie jest jeszcze mnóstwo innych wierzeń, o których my nie napisaliśmy, czy nawet o nich nie wiemy. Warto w takim razie podejść do tego na luzie, z przymrużeniem oka, żeby całe przygotowania do ślubu nie zamieniły się w jeden wielki koszmar.

Jedno jest pewne, jeśli sami będziecie głęboko wierzyć w to, że w przyszłości rozstaniecie się tylko dlatego, że braliście ślub w miesiącu bez „r”, to tak pewnie będzie. Psychika człowieka jest niesamowicie silna, a podświadomość może sterować naszym życiem. Dlatego Paro Młoda! Lepiej skoncentrujcie się na miłości do swojej drugiej połówki, zamiast na legendarnych wierzeniach. Oczywiście, jeśli Panna Młoda nie wyobraża sobie iść do ślubu bez niebieskiej podwiązki, czy bez starej, pamiątkowej spinki po Babci – super! Grunt, żeby we wszystkim zachować umiar i nie dać się zwariować 🙂

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

KOMPLEKSOWA ORGANIZACJA, KOORDYNACJA

Większość agencji ślubnych oferuje kompleksową organizację przyjęcia ślubnego. Na czym to polega?

Przede wszystkim na tym, że konsultant jest dostępny dla pary cały czas. Ten zawód wiąże się z nienormowanym czasem pracy, w związku z tym wedding planner służy pomocą wieczorami, w weekendy i święta. Jest w stałym kontakcie telefonicznym oraz mailowym. Jeśli Nowożeńcy podpisują umowę z agencją na dwa lata przed ślubem – konsultant jest dla nich przez cały ten okres czasu, w którym stanowi fachową opiekę i podporę oraz, co najważniejsze,  zapewnia spokój Parze Młodej.

Obowiązki Konsultanta Ślubnego w trakcie kompleksowej organizacji:

  • ciągła opieka nad Parą Młodą,

  • fachowa pomoc przy organizacji,

  • opracowanie kosztorysu,

  • nadzór nad budżetem, pilnowanie płatności,

  • opracowanie harmonogramu działań, pilnowanie terminów,

  • pomoc w znalezieniu miejsca przyjęcia,

  • pomoc w znalezieniu odpowiednich podwykonawców (prezentacja, analiza ofert),

  • negocjacje i podpisywanie umów,

  • rozliczenia z podwykonawcami,

  • zapewnienie transportu –  zarówno Gości jak i Pary Młodej,

  • logistyka i zakwaterowanie Gości,

  • dobór stylizacji i atrakcji,

  • opracowanie scenariusza ślubu i wesela,

  • koordynacja ślubu i wesela.

Ze stwierdzeniem „kompleksowa organizacja” bardzo często można się spotkać przeglądając oferty lokali, jednak nie ma to nic wspólnego z kompleksowością agencji ślubnej.

Lokale polecają zaprzyjaźnionych fotografów czy muzyków, a raczej ograniczają się do przekazania ich wizytówek. Żaden manager lokalu nie będzie weryfikował ofert kilkunastu podwykonawców, czy też nie pojedzie na przesłuchanie zespołu z Parą Młodą. Nie będzie negocjował cen, czy też nie będzie podpisywał umów. Tak samo wygląda sytuacja w dniu wesela. Manager sali może koordynować kelnerów, czy pracowników kuchni ale nie fotografa lub DJ-a. Tym zajmuje się konsultant ślubny i nikt inny. Podsumowując, manager dba o salę, a nie o Parę Młodą. 

Ponadto, zazwyczaj lokale weselne oferują stałe dekoracje albo w ogóle ich brak. To do konsultanta należy zadbanie o stylizację sali, tak by była zgodna z motywem przewodnim przyjęcia, spersonalizowana i niepowtarzalna. Tylko w ten sposób Para Młoda może poczuć się wyjątkowo.

KOORDYNACJA ŚLUBU I WESELA

Pewnie niejednych zastanawia ostatni punkt wymieniony przy obowiązkach konsultanta, a mianowicie, czym jest koordynacja ślubu i wesela? Otóż koordynacja jest niczym innym jak realizowaniem przygotowanego wcześniej scenariusza. Czym w takim razie jest scenariusz ślubny? Uwzględnia on godzinę i miejsce ślubu, godzinę i miejsce wesela, przygotowania Pary Młodej, zakres obowiązków dla poszczególnych konsultantów, godziny serwowania dań (w tym tortu), godziny atrakcji, czas pracy podwykonawców etc.

KOORDYNACJA TO:

  • rozwiązywanie problemów nagłych,

  • logistyka, transport, zakwaterowanie Gości,

  • stały kontakt z dostawcami, podwykonawcami i nadzór ich pracy,

  • pilnowanie przygotowań w kościele,

  • pilnowanie przygotowań w lokalu.

Jeśli Para Młoda pragnie w dniu wesela już niczym się nie martwić i zatrudnia konsultanta ślubnego do samej koordynacji, musi pamiętać, że to nie jest dla niego tylko jeden dzień pracy. To tydzień, albo nawet i dwa tygodnie działań, ponieważ Para Młoda na kilka dni wcześniej musi zaakceptować scenariusz przyjęcia. Następnie ustalane są szczegóły z podwykonawcami, jak również i w lokalu. Odbierane są materiały drukowane i ich segregacja. W czwartek lub piątek na dzień przed ślubem ustawiane są stoły i dekoracje. Pomijając sam dzień ślubu, w którym zadania były przedstawione powyżej, do obowiązków konsultanta należy również koordynacja poprawin i demontaż dekoracji, a także rozliczenia z podwykonawcami jak i z Parą Młodą.

Pamiętajmy, że pomimo tak licznych obowiązków, doświadczony wedding planner na weselu jest niewidoczny. Nie biega, nie krzyczy, nie powtarza wejścia do kościoła, jeśli Panna Młoda się potknęła. Nauczyliśmy się na szkoleniach, że  wesele to nie scena, a Goście i Para Młoda to nie aktorzy, więc nawet mimo największych starań, nie wszystko w 100% jest zależne od konsultanta. Warto więc podejść do wszystkiego z przymrużeniem oka i z humorem, by nie zepsuć sobie tego najpiękniejszego dnia niewielkim głupstwem.

Przypominamy, że nasza firma zapewnia nie tylko kompleksową, ale również częściową organizację. To znaczy, że  Para Młoda może skorzystać z naszych usług przy części przygotowań, np. przy dekoracjach, poszukiwaniach podwykonawców lub stylizacji Nowożeńców. 

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

JAK ZAPRASZAĆ NA WESELE?

Witam wszystkie Panny Młode! Panów również 😉

Nie ukrywajmy, prawie wszystkie Pary Młode w końcu stają przed tym trudnym tematem – zaproszenia ślubne. Jak zapraszać? Na ile czasu wcześniej? Kogo zapraszać? Z dziećmi, czy bez? Odmieniać nazwiska, czy nie? Co z Gośćmi zagranicznymi? Zaproszenia, które z pozoru wydają się tematem banalnym, mogą przyprawić wielu Nowożeńców o stres i, co gorsza, niemałą wpadkę przed Gośćmi.

JAK UNIKNĄĆ WPADKI?

Zatrudnijmy profesjonalnego wedding – plannera, który o wszystko zadba. Zazwyczaj konsultant ślubny jest wyszkolony w zakresie savoir-vivre’u, dzięki czemu najlepiej będzie wiedział jak odmienić nazwiska (również Gości z zagranicy), jakie informacje powinny się znaleźć w środku, a także zatroszczy się o zaproszenia od strony wizualnej i estetycznej.

SAVE THE DATE

Coraz więcej Młodych Par decyduje się na nowoczesną formę informacji, jak Save the Date (ang. Zarezerwuj Datę). Wyglądem przypomina zwykłe zaproszenie, jednak nie znajdziemy tam szczegółowych informacji, takich jak miejsce uroczystości, godzina ślubu i przyjęcia itp.
Save the Date ma na celu poinformowanie Gości wyłącznie o dacie ślubu i wesela, którą znamy już na samym początku przygotowań. Taką „rezerwację daty” można wysłać pocztą tradycyjną, a nawet mailową. Kiedy? Choćby zaraz po wybraniu konkretnej daty. Jest to rewelacyjny pomysł zwłaszcza dla Gości zagranicznych, którzy będą musieli zarezerwować podróż z dużym wyprzedzeniem. Jeśli przyjęcie jest organizowane w okresie wakacyjnym, warto taką informację wysłać również do Gości z kraju, by na ten dzień nie zaplanowali, na przykład, urlopu.

KIEDY I JAK ZAPRASZAĆ NA WESELE?

Przyjęło się, że zaproszenia należy wręczyć na 2-3 miesiące przed ślubem.
Jeśli chodzi o wcześniejsze informowanie Gości o ślubie, to tak jak wspominaliśmy wcześniej, warto wysłać Save the Date nawet rok przed weselem. 

Nadal najbardziej elegancką formą jest zapraszanie osobiście, we dwoje. W sytuacjach, gdy nie ma takiej możliwości (jak choćby w przypadku Gości z zagranicy) dopuszczalne jest wysyłanie zaproszenia pocztą tradycyjną. 

WYGLĄD, ESTETYKA, INFORMACJE NA ZAPROSZENIU

Jeśli chodzi o stronę wizualną, istnieje w tej kwestii duża dowolność i liczy się kreatywność Państwa Młodych. Warto zadbać o to, by zaproszenie było czytelne i bezbłędne oraz, żeby wprowadzało Gości w klimat samej uroczystości. Przekazujemy w ten sposób informację o randze i charakterze przyjęcia. Dzięki temu, można uniknąć różnych wpadek, przykładowo obecności koleżanek na przyjęciu bardzo wytwornym i eleganckim w sukienkach boho, czy Panów w czarnym smokingu na imprezie na plaży. 

Należy pamiętać, by projekty wszystkich elementów papeterii ślubnej zamówić u jednego grafika, by stanowiły spójność. 

Na zaproszeniu koniecznie muszą się znaleźć informacje takie jak:

  • Imiona i nazwiska zaproszonych – UWAGA! Zarówno imiona jak i nazwiska należy odmieniać!

  • Miejsce i godzina ślubu.

  • Miejsce i godzina przyjęcia.

  • R.S.V.P – czyli prośba o potwierdzenie przybycia do konkretnej daty wraz z numerem telefonu Pary Młodej lub Konsultanta Ślubnego.

Ostatnio, coraz więcej Par Młodych decyduje się na utworzenie strony internetowej dotyczącej ich ślubu i wesela. Można tam znaleźć wiele informacji i szczegółów dotyczących przyjęcia. Jeśli taka strona istnieje, warto jej adres ująć w zaproszeniu. 

CO WYPADA, A CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ? 

W dobrym tonie jest drukowanie imion i nazwisk Gości na zaproszeniu, a nie pisanie odręczne na wykropkowanym miejscu. Co więcej, zdecydowanie bardziej elegancko jest napisać konkretne imię i nazwisko, zamiast „osoba towarzysząca”. A już na pewno bardzo nieeleganckie jest pisanie tego na winietkach, które drukowane są zazwyczaj na parę dni przed ślubem. Zadajmy sobie ten trud i dowiedzmy się z kim konkretnie wybiera się nasz Gość na wesele i również potraktujmy tę osobę z szacunkiem. 

Zapraszać z dziećmi czy bez? W tej kwestii odsyłam Was do wpisu:Dzieci na weselu – tak, czy nie?, gdzie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości. Jeśli jednak Państwo Młodzi decydują się na uroczystość wyłącznie dla dorosłych, na zaproszeniu wystarczy napisać: „Monika Ładna i Robert Piękny pragną zaprosić: Annę i Jana Kowalskich”. 

Zdarza się, że Nowożeńcy przed wręczeniem zaproszeń zaglądają do środka, bo nie pamiętają, które zaproszenie jest dla kogo. Aby tego uniknąć niezręcznych sytuacji, powinno się podpisać również koperty. 

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

WIECZÓR PANIEŃSKI W NOWOCZESNEJ ODSŁONIE – BRIDAL SHOWER

SONY DSC


Bridal Shower, czyli elegancka alternatywa dla tradycyjnego wieczoru panieńskiego.

Wieczór panieński – jak go zorganizować bez kiczu? Bez wszechobecnych genitaliów męskich? Bez zawstydzających gier i zabaw? Jaki prezent sprawić przyszłej Pannie Młodej, by nie wprawił jej w zakłopotanie, a w zamian wywołał szczery uśmiech na jej twarzy? O tym dowiecie się w dalszej części wpisu.

Żeby było jasne – absolutnie nie potępiamy zabaw opisanych powyżej. Jeżeli tylko przyszła Panna Młoda lubi takie imprezy i uważa, że jej wieczór panieński powinien właśnie tak wyglądać, to czemu nie! Dla wielu kobiet jest to ostatni moment na tego typu szaleństwa. Z pewnością jest to psychologiczny aspekt. Tym sposobem chcemy mocno zaznaczyć, że kończymy jeden etap w życiu i rozpoczynamy nowy – jako Żona, a potem Mama. Więc jeśli tylko uważasz, że taka jest tradycja i tak powinien wyglądać właśnie Twój wieczór panieński, to do dzieła! Pamiętajcie, że tej nocy najważniejsza jest przyszła Panna Młoda i to ona, w szczególności, powinna być zadowolona. 

Spieszę z wyjaśnieniem, co skłoniło mnie do napisania takiego artykułu. Otóż, zauważyłam, że coraz więcej dziewcząt kieruje się w stronę elegancji, może nawet luksusu. Wiadomo, że moda na „Bridal Shower” została przyciągnięta z zachodu. W Stanach Zjednoczonych często Panna Młoda ma dwa wieczory panieńskie. Jeden, ten elegancki, zazwyczaj na kilka tygodni przed ślubem. A drugi, typowy, z wyjściem do klubu i większymi szaleństwami, tuż przed weselem. 

NA CZYM POLEGA BRIDAL SHOWER?

Z pewnością spotkałyście się z określeniem Baby Shower.  Przyjęcie organizowane dla przyszłej Mamy, zazwyczaj w ostatnich tygodniach ciąży. Ma na celu celebrowanie narodzin małego człowieka. W czasie spotkania, przyszła Mama zostaje obdarowana prezentami, oczywiście, głównie dla dziecka, czyli ubrankami, zabawkami, czy elementami wystroju wnętrz. Jest to również czas na porady od starszych koleżanek, czy sióstr. Wiadomo, że raczej taka impreza zarezerwowana jest wyłącznie dla kobiet. 

Prawdopodobnie Baby Shower stanowiło podstawę do stworzenia imprezy Bridal Shower. Jeśli zaczniemy porównywać obie uroczystości, zauważymy, że właściwie niewiele się różnią. Z tym, że podczas Baby Shower świętujemy przyjście na świat dziecka, a podczas Bridal Shower celebruje się wyjście za mąż jednej z kobiet. 

Podstawą przyjęcia jest tort. Ale tym razem bez męskiego członka w roli głównej. Najwłaściwiej postawić na elegancki wypiek, najlepiej w kolorze przewodnim przyjęcia, Jeśli o jedzeniu mowa, to wypada zorganizować również inne przekąski. Zarówno na słodko i na słono. Jestem zwolenniczką tzw. szwedzkiego stołu, z którego każda z dziewcząt korzysta w dowolnej chwili i je to, na co ma ochotę. Należy zadbać także o napoje. Z pewnością na stole nie może zabraknąć szampana, którym w odpowiedniej chwili zostanie wzniesiony toast. Dodatkowo, warto zadbać o wodę z cytryną (lub lemoniadę), drinki, wino. Nie serwowałabym na takim przyjęciu piwa, które bardziej wpisuje się w klimat grillowego przyjęcia w plenerze. 

collage2

MOŻE ODROBINA RELAKSU?

Zdarza się, że przyszłe Panny Młode są niesamowicie zestresowane swoim zbliżającym się ślubem. W takim przypadku, warto im zafundować pobyt w SPA. Czasami nawet jeden zabieg pielęgnacyjny wystarczy, by zapomnieć o stresie, a na sprawy związane ze ślubem spojrzeć z dystansu. Same korzyści – piękna skóra, a dodatkowo oczyszczona głowa. Obecnie, coraz więcej salonów piękności oferuje specjalne pakiety „panieńskie”, w których zostaniemy potraktowane jak księżniczki i dodatkowo poczęstowane lampką szampana. 

PREZENTY I ATRAKCJE

Czym należy obdarować najważniejszą osobę tego dnia? Na zachodzie często są to elementy dekoracyjne do nowego domu, a nawet zastawa stołowa. Jeśli jednak istnieje obawa, że nie trafimy w gust przyszłych małżonków, warto postawić na coś bezpieczniejszego. Przykładowo, jeśli nasza Panna Młoda lubi o siebie dbać, niech to będzie karta podarunkowa do znanej drogerii. W Polsce modne jest dawanie bielizny w prezencie. Jeśli sprawimy koleżance, czy siostrze również kartę podarunkową, ale do ekskluzywnego salonu bielizny ślubnej, na pewno będzie zadowolona. Podczas Bridal Shower liczy się, przede wszystkim, praktyczność. 

Genialnym pomysłem jest obdarowanie kilkoma pudełkami z napisami: „Coś niebieskiego”, „Coś pożyczonego”, „Coś starego” itp. Dzięki temu kontynuujemy tradycję, ale w nowoczesny sposób. 

Taki wieczór jest doskonałym momentem, by wykonać makijaż lub fryzurę próbną. Nie dość, że Panna Młoda sprawdzi ich wytrzymałość podczas zabawy, to jeszcze będzie wyglądała najpiękniej w czasie przyjęcia. Z pewnością lepiej, jeśli w ten sposób zostaną wykorzystane zabiegi próbne, niż podczas siedzenia w domu, przed telewizorem. 

A co powiecie na sesję zdjęciową przy oryginalnej ściance? Uwierzcie, sprawi Wam to o wiele więcej radości niż niejedna gra „panieńska”, a co więcej, pozostanie Wam wspaniała pamiątka po tym wyjątkowym wieczorze. 

 

collage4

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

DZIECI NA WESELU – TAK, CZY NIE?

Bardzo często Parę Młodą nurtują  pytania dotyczące dzieci na ich weselnym przyjęciu. Co z nimi zrobić? Jak je usadzić? Czy trzeba przygotować dla nich pokój? Traktować je specjalnie, czy może nie robić nic w ich kierunku? A może w ogóle zaprosić znajomych bez dzieci? Jesteśmy pewni, że niejedna Para borykała się z tym problemem. W takich momentach warto skorzystać z pomocy firm organizujących przyjęcia i skonsultować to i owo. Wyspecjalizowani w swej dziedzinie wedding plannerzy podpowiedzą,  jak należy zachować się w danej sytuacji. My postanowiliśmy się z Wami tym nieco podzielić. 

Oczywiście wiele Par postanawia nie zapraszać dzieci na własne wesele, co wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Jednak czy odpowiednim? To zależy od wielu czynników. Przede wszystkim, jaki charakter będzie miało wesele. Jeśli bardzo formalny – nie będzie żadnym faux-pas zaproszenie znajomych bez dzieci. Jeśli natomiast będzie to tradycyjne polskie wesele to warto, a nawet trzeba je zaprosić. Zapewne wielu Gości mogłoby się poczuć się mocno urażeni faktem pominięcia ich pociech w zaproszeniu. Po co samemu stwarzać problemy i prowadzić do niekomfortowych sytuacji, jeśli naprawdę niewielkim kosztem można zadowolić wszystkie strony?

Z pewnością dla małych dzieci będzie to duże wydarzenie i należy im pokazać, że jest to szczególny wieczór. Dzieci poczują się wyjątkowo, jeśli będą miały własne miejsca na sali. Świetnym pomysłem jest stworzenie Kącika dla Dzieci, z mniejszymi stołami i krzesełkami, gdzie będą mogły swobodnie jeść i oddawać się zabawie. Niech będzie pięknie udekorowany balonami wypełnionymi helem, które potem dzieci będą mogły zabrać do domu. Naszą radą jest, aby kącik znajdował się blisko stołu dorosłych, tak by dzieci miały bliski kontakt ze swoimi rodzicami, zanim się odnajdą na miejscu i zapoznają z innymi dziećmi. 

 

RÓWNOLEGLE Z DOROSŁYMI

Nie traktujmy pociech jak gorsze osoby, które nic nie rozumieją. Dzieci rozumieją i to o wiele więcej niż nam się wydaje. Traktujmy je na równi z dorosłymi. Jest wznoszony toast na wejście Państwa Młodych? Również dzieciom podajmy kieliszki, które będą plastikowe, a w środku będzie znajdować się, przykładowo, mleko albo sok pomarańczowy. Bardzo dobrą alternatywą jest zatrudnienie animatora do zabaw, który przez większość czasu zatroszczy się o maluchy, podczas gdy rodzice będą mogli bez zmartwień tańczyć na parkiecie.

Najważniejsze, to zagwarantować pociechom dużo rozrywki, wzbudzić ich zachwyt oraz przykuć uwagę kolorowymi przedmiotami. Przy naprawdę niewielkich nakładach finansowych można to wszystko zapewnić. Wystarczy, że wydrukujemy po kilka sztuk kolorowanek dla każdego dziecka. Niech to będą motywy związane z weselem: Para Młoda, tort, prezenty, kościół, piękna suknia (można wykazać się dużą kreatywnością). Dzięki temu maluchy będą poznawały naszą tradycję, uczyły dlaczego dorośli biorą ślub. Jeśli dodatkowo umieścimy kredki w słoiczku przewiązanym kolorową wstążką dzieci będą oczarowane. Genialnym pomysłem jest rozwijanie kreatywności dzieci poprzez samodzielne dekorowanie muffinów lub układanie puzzli.

collage

DZIECI NA WESELU – NIE POZWÓLMY IM SIĘ NUDZIĆ!

Aby zachęcić dzieci do zabawy można namówić je do budowania z klocków LEGO wszystkiego, co im się kojarzy z uroczystością. Nawet niech to będzie serce symbolizujące wzajemną miłość Pary Młodej. Jeśli o Parze Młodej mowa, to oni również mogą osobiście zaangażować dzieci do zabawy. Wystarczy zaprosić je na wspólną sesję zdjęciową. Dzieci poczują się ważne, a Para Młoda będzie miała niesamowitą pamiątkę, bo takie zdjęcia są wyjątkowo naturalne i niepozowane. Jeśli małe pociechy dobrze się bawią, można jeszcze bardziej to wykorzystać poprzez zorganizowanie chwilowej zabawy na parkiecie tylko dla dzieci. Warto wcześniej umówić się z DJ-em na taką ewentualność, by miał przygotowanych kilka hitów z dziecięcych bajek. Taka propozycja jednak sprawdzi się tylko przy dużej ilości dzieci. Trójka dzieci wystawionych na parkiet może czuć się mocno skrępowana. Ale dziesięcioro może mieć już niezłą zabawę.

Jeśli maluchy będą zmęczone, zawsze można będzie je położyć w specjalnym namiocie z napisem „Wstęp tylko dla Dzieci”, z ogromną ilością miękkich poduszek i kocyków. Dzięki temu rodzice będą mogli jeszcze trochę się pobawić. Ważne, by taki namiot stał w zasięgu wzroku, by mieć oko na maleństwa, gdy animator zakończy już swoją pracę.

 

 

 

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

KIM JEST KONSULTANT ŚLUBNY?

To pytanie pewnie pojawia się w Waszych głowach coraz częściej, ponieważ zawód konsultanta ślubnego zyskuje coraz bardziej na popularności. Za granicą już nikogo nie dziwi taka profesja. Przykładowo w USA to już norma. Pierwszą rzeczą po otrzymaniu pierścionka zaręczynowego szczęśliwa narzeczona zgłasza się do wedding plannera z prośbą o zorganizowanie ślubu i wesela.

KONSULTANT ŚLUBNY – BEZPŁATNY ZAWÓD?

Ostatnio wyczytałam, że konsultant nie powinien brać wynagrodzenia. Ale dlaczego? Przecież to zawód jak każdy inny, a nie akcja charytatywna. Skoro jesteśmy w stanie zapłacić te 3 tysiące złotych za pracę fotografa, który jest z nami przez jeden wieczór, to dlaczego mamy nie wynagradzać konsultanta ślubnego, który jest przez cały okres przygotowań z Parą Młodą? Jeśli Narzeczeni decydują się na zatrudnienie takiej osoby na 2 lata przed ślubem, to jest ona z nimi przez cały ten okres. Taki zawód nie polega na zleceniu i wykonaniu zadania. To bardzo czasochłonne zajęcie, podczas którego specjalista dba o każdy etap przygotowań do ślubu. Od znalezienia odpowiedniego miejsca na ceremonię i przyjęcie weselne, poprzez zatrudnianie najlepszych podwykonawców, dekoracje, stylizacje zarówno Nowożeńców, jak i samej uroczystości, aranżacje atrakcji dla dzieci i dorosłych, wszelkie działania logistyczne, aż po samą koordynację wesela. Konsultant dla swojej Pary Młodej jest dostępny 24 godziny na dobę i jest z nimi w stałym kontakcie. Taka praca wymaga naprawdę ogromnego wysiłku, by stworzyć przyjęcie, które będzie spełnieniem marzeń Narzeczonych.

CO ZYSKUJE PARA MŁODA?

Na pewno oszczędność czasu. Jeśli ktoś sam organizował swoje wesele, to wie ile czasu potrafią pochłonąć przygotowania. Ponadto, konsultant ślubny to osoba, która cały stres związany z organizacją bierze na siebie. Według mnie nie ma nic gorszego niż niewyspana i zestresowana Panna Młoda. Bywa, że wciąż biega z telefonem przy uchu, odbiera na ostatnią chwilę papeterię ślubną i sama troszczy się o swoich gości,. Zapomina przy tym o najważniejszej osobie w tym dniu, czyli o SOBIE! Wydaje mi się, że w obecnych czasach, mając dookoła siebie tyle udogodnień, należy zatrudnić wyspecjalizowanego agenta ślubnego, który pozwoli się Wam poczuć jak prawdziwe gwiazdy w dniu wesela. Jeśli powierzamy projekt własnego mieszkania profesjonalnemu architektowi, to dlaczego nie możemy pozwolić sobie na podobny luksus podczas planowania najważniejszego dnia w życiu?

KONSULTANT ŚLUBNY – ABSURDY NA FORACH INTERNETOWYCH

Oczywiście, to Para Młoda decyduje w jakim stopniu potrzebuje pomocy agencji ślubnej. Niedawno na jednym z forum ślubnych, ktoś napisał, że nigdy nie pozwoliłby na odebranie jej przyjemności z przygotowań do własnego ślubu. Przepraszam, ale większej głupoty w życiu nie przeczytałam! Jak to „odebranie”? Konsultant ślubny nigdy nie pozwoliłby sobie na zorganizowanie czyjegoś wesela bez konsultacji z przyszłą Panną Młodą. Współpraca polega na przedstawianiu propozycji, z których Para Młoda skorzysta, albo nie.

Naszym zadaniem jest pomoc w momentach, w których wiele Par sobie po prostu nie radzi. Nie wie co jest modne, jakie dokumenty są im potrzebne, w jakim czasie powinni zarezerwować miejsce na wesele, a w jakim szukać sukni ślubnej. Może nie potrafią wybrać odpowiedniego DJ-a albo ułożyć menu, bo większość znajomych to wegetarianie. Jeśli Panna Młoda potrzebuje i chce pomocy codziennie, my dla niej będziemy codziennie. Jeśli Pan Młody poprosi nas o koordynację samego wesela, nie ma problemu, będziemy razem tylko jeden wieczór. Pamiętajcie jednak, że koordynacja wiąże się z wcześniejszym spotkaniem z Parą Młodą.  Konsultant będzie musiał zostać wprowadzony w temat wesela i uzyskać niezbędne informacje, bez których nie poprowadzi prawidłowej koordynacji. Jednak to Wy jesteście dla nas najważniejsi i dlatego staramy się Was jak najlepiej poznać, by spełnić Wasze marzenia.

Nasza oferta skierowana jest również do polskich par mieszkających za granicą, którzy nie mają możliwości zaplanowania wesela i potrzebują wsparcia w postaci przedstawiciela, który zajmie się najważniejszymi kwestiami w organizacji.

kaboompics_Home office desk with Macbook, iPhone, calendar, watch & organizer (1)

TRENDY ŚLUBNE NA ROK 2017

TRENDY ŚLUBNE – MNÓSTWO ZIELENI



Od kiedy Pantone ujawniło, że kolorem roku 2017 będzie „greenery”, czyli po prostu zieleń, w branży ślubnej zawrzało.  Sam instytut koloru Pantone opisuje barwę jako symbol nowego początku. Ma się kojarzyć z wiosną, kiedy wszystko budzi się do życia i rozkwita na nowo. Delikatna zieleń będzie pojawiać się wszędzie: w modzie, w dekoracjach, architekturze.

Wszelkim akcentom botanicznym mówimy TAK! Jeśli dodatkowo połączymy je z elementami geometrycznymi mamy zagwarantowany hit na przyjęciu weselnym. Szlachetna zieleń oraz klasyczna, ślubna biel to fantastyczny duet na rok 2017.

437ef2b512041548acd16ccdd3c32a5d       cc5c53228418c773a7f2d1512db2ecd8       edca46f903adc3a358c4377a55d2a2c4

TRENDY ŚLUBNE – POMYSŁOWE STOŁY Z JEDZENIEM

Zapomnij o tradycyjnych, nudnych wystawkach. Od teraz na przyjęciach królują piękne, nowoczesne słodycze. Nudne serniki, czy sękacze zostaną zastąpione kolorowymi makaronikami, bajkowymi muffinami, czy nowoczesnymi cake pops-ami. W Polsce już bardzo dobrze znany jest tzw. candy bar, jednak w 2017 będzie o nim słychać jeszcze bardziej.             

 soledad-villarroel      anfitria-com-br      bridestory

Co więcej, powoli odchodzi się od  tradycyjnego tortu, za którym i tak większość nie przepada, na rzecz piramidy ze wspomnianych słodkości. 

TRENDY ŚLUBNE – ZŁOTE SZTUĆCE

Pamiętacie nasz punkt nr 1?  Piękne, złote sztućce dodatkowo wzbogacą naszą biało-zieloną stylizację. Trzeba jednak pamiętać, by  stół stanowił spójną całość. Złoto jest na tyle szykowne i eleganckie, że nie trzeba będzie wkładać dużego, dodatkowego wysiłku, by stół był pięknie udekorowany. Nie zapominajmy, że nie tylko biel i zieleń będzie gościć na przyjęciach w tym roku. Pudrowe róże, jak i burgundy wciąż jak najbardziej wpisują się w weselny klimat. Złote sztućce będą świetnie wyglądały właściwie przy każdym kolorze. 

wedding-chicks

paperandlace

TRENDY ŚLUBNE – POTĘGA KWIATÓW

annawang


Kwiaty w każdym kolorze, w każdej postaci. Naturalne  i uwaga…sztuczne. Chociaż od zawsze były raczej ikoną tandety i nieelegancji, teraz wszystko się zmienia. Istnieje tyle pracowni florystycznych, które wykonują dzieła sztuki związane z kwiatami. Obecnie, naprawdę trudno jest rozróżnić kwiaty sztuczne od naturalnych. Jak wiadomo, żywe są bardzo kosztowne, ale ich efekt na uroczystości jest nieoceniony. Dlatego z pomocą przychodzą tańsze zamienniki 🙂

TRENDY ŚLUBNE – UNIKALNE ZAPROSZENIA 

Zaskocz swoich Gości od samego początku. Obecnie papeteria ślubna może naprawdę się wyróżniać. Zaproszenia drukowane na plexi, atrament świecący w ciemności, woskowe stemple – to tylko kilka, cieszących oko, przykładów.

4lovepolkadots

Coraz bardziej modne stają się tematyczne wesela. Warto jest już zaproszeniem wprowadzić naszych Gości w „fabułę” naszego przyjęcia.   

etsy

etsy1                                                                       

TRENDY ŚLUBNE – GRY I ZABAWY

Ile można tańczyć na parkiecie? A potem jeść? Znów tańczyć? I znów jeść? Niestety, tak wyglądają nasze polskie wesela. Warto zacząć urozmaicać takie imprezy! Co powiecie na chwilę przerwy w postaci np. gry w golfa na powietrzu? To świetny pomysł, by rodzina, czy znajomi się do siebie jeszcze bardziej zbliżyli.

Ogromne szachy na trawie z pewnością zaskoczą Gości i sprawią, że będą o Waszym przyjęciu mówili jeszcze bardzo długo. Może zabawa w gigantyczne domino? Plusem tej gry jest to, że można do niej włączyć dzieci.

somethingturquoise3   somethingturquoise2   somethingturquoise1

Ogromne szachy na trawie z pewnością zaskoczą Gości i sprawią, że będą o Waszym przyjęciu mówili jeszcze bardzo długo. Może zabawa w gigantyczne domino? Plusem tej gry jest to, że można do niej włączyć dzieci.

A może zastąpmy na chwilę zespół weselny i pobawmy się w karaoke? Zabawa niesamowicie Rozluźni atmosferę i sprawi, że śmiechom nie będzie końca.

 

Uwaga. Zdjęcia zapożyczone z internetu. Po kliknięciu, zostaniesz przekierowany do źródła.